×
×

Мультикультурне виховання, драматичне виховання та клімат школи – інструменти соціальних педагогів

Студенти кафедри педагогіки факультету психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка взяли участь у міжнародному практичному семінарі “Мультикультурне виховання в сучасній школі. Драматичне виховання. Клімат школи”. Семінар організувала чеська громадська організація “Асоціація з міжнародних питань” спільно із КНУ імені Тараса Шевченка в рамках проекту, який підтримує Міністерство закордонних справ Чеської Республіки.

Лекторами семінару були чеські університетські викладачі:

Ева Муроньова – кандидат педагогічних наук, викладач релігії, автор багатьох публікацій про релігійне виховання, редактор журналу “ДУГА” (“Веселка”) — чеська версія австрійського журналу Regenbogen, гарант педагогічної концепції Ф. Кетта й оцінювання, яке відтворює клімат школи, яка сприятлива до людини WWSE в Чеській Республиці.

Марія Павловська – кандидат педагогічних наук, спеціальний асистент кафедри початкової педагогіки педагогічного факультету Університету ім. Т. Г. Масарика, м. Брно. Викладач драматичного виховання, драмотерапії.

Ленка Гулова, кандидат педагогічних наук, головний координатор Кабінету мультикультурного виховання педагогічного факультету, Університету ім. Т. Г. Масарика, м. Брно, керівник післядипломної освіти.

Представники Чехії представили вищевказані теми, залучили студентів до практичного заняття і поспілкувалися зі студентами та викладачами кафедри педагогіки, обговоривши найактуальніші питання соціальної педагогіки сьогодні.

Студенти напряму підготовки "соціальна педагогіка" познайомилися з інтерактивними методами мультикультурного виховання, та визначення атмосфери / клімату школи. Сьогодні нерідко у школі почуваються некомфортно не лише учні, але й учителі. Соціальний педагог для своєї успішної роботи також повинен уміти визначити проблеми, попередити конфліктну ситуацію і налагодити співпрацю.

Через педагогіку переживання студенти мали можливість вжитися в роль когось іншого, спробували бути іншою людиною, прожити як позитивні, так і негативні емоції, отримати “поганий” і “хороший” життєвий досвід. Та оскільки все це відбувається у безпечному середовищі – у своїй аудиторії, зі своїм викладачем, зі своїми однокурсниками, і т. д., то після завершення лекції-драми, з ролі можна вийти і продовжити своє щоденне життя за межами навчального закладу, але здобутий життєвий досвід залишається назавжди.

Факультет психології сподівається на подальшу співпрацю в рамках міжнародного проекту.